zaterdag 13 maart 2010

Pon and Zi

Laat mij u voorstellen:

Dit is Pon.

En dit is Zi.











Het zijn de twee snoezige figuurtjes die tot leven zijn gebracht door Jeff Thomas - of azuzephre - in 2004. De ondertussen 21 jarige tekenaar was toen een erg asociale puber en weerspiegelde zijn gevoelens in zijn kleine strips. Zijn personages werden toen nog grauw en naamloos voorgesteld. Maar dat heeft niet lang geduurd.

Toen hij wat later dat jaar begon te daten en daardoor liefkozend werd was de verandering al snel te zien in zijn strips. Pon kreeg een gele kleur en werd de optimist van het duo, terwijl Zi blauw werd, waar de apathie en het asociale gedrag van Jef in terug te vinden was.

Pon en Zi hebben geen geslacht, omdat de lezers zich, volgens de tekenaar, afhankelijk van het verhaal met beide personages kunnen identificeren. Het laat onze fantasie de vrije loop. Wat een groot pluspunt is!

Jeff Thomas wil met zijn strips de liefde herleiden tot slechts één afbeelding die wordt toegelicht met een paar woorden. Ze hebben veel weg van de liefelijk personages in kinderboeken waarin de liefde, door kinderogen  gezien, wordt geïllustreerd: onschuldig en oprecht.

Hij heeft in ieder geval mijn hartje al veroverd met zijn fantastisch mooie prenten. In elk verhaaltje vind ik wel ergens een stukje van mezelf terug. Met veel aaaaaw's en oooooh's - de enige ietwat zinnige woorden die ik dan kan uitbrengen - staar ik met een schittering in mijn ogen naar iedere afbeelding.

Kijk nog eventjes meer naar de volgende hartveroverende strips en smelt:









































Ben je er ook helemaal voor gevallen?
Piep dan snel eens op volgende sites:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voel je vrij een berichtje achter te laten!