zondag 14 november 2010

To dagboek or not to dagboek

Jullie kennen ze ongetwijfeld allemaal: Bridget Jones. Een 30-jarige vrijgezelle journaliste (!) die een dagboek begint bij te houden met als doel haar leven te beteren. Van de goede voornemens die ze opstelt komt niet veel in huis, alhoewel ze wel probeert. En het lukt haar elke keer weer om zichzelf voor schut te zetten. Ze beleefd een romance met haar baas, Daniel Cleaver, maar wanneer blijkt dat hij een rokkenjager is beëindigd ze het al snel. Op een familiefeest word ze voorgesteld aan Mark Darcy. Een stijve advocaat die net is gescheiden. Ze kunnen elkaar eerst niet uitstaan, maar al snel komen er vonken. En ze leven nog lang en gelukkig :).

Waarom begin ik hier in godsnaam over? Wel, ik kan er niet aan doen, maar Bridget Jones is echt mijn lieveling. Als ik een niets-doen-dagje houd, dan is de kans groot dat ik de films opzet. Het is gewoon zo reeël. Ik kan me er helemaal in terugvinden. Ook ik lijk altijd pech te hebben, maak me om de zucht belachelijk, zeg dingen zonder er bij na te denken en pieker te veel. Als ik me slecht en down voel, haalt Bridget me er weer eventjes bovenop. Daarom ben ik nu ook begonnen met een dagboek. Ik leef me helemaal uit. En ik moet zeggen, het helpt echt. Aan het eind van mijn verhaal voel ik me echt een heel pak lichter. Ik raad het jullie allemaal aan! En trouwens, er is niets leuker dan lekker retro je gedachten in een boekje neer te pennen. Dan ontsnap ik toch even aan de vele technologie waar ik dagelijks mee bezig ben voor school. Conclusie: to dagboek!

En dan nog eventjes mijn favoriete stukje uit de eerste film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voel je vrij een berichtje achter te laten!