maandag 13 december 2010

Terugblik

2010, jawel, je leest het overal, is bijna over. Overal zie je lijstjes verschijnen. En jullie kennen de regel al: als er ergens lijstjes te maken vallen, doe ik met veel plezier mee! Hoe was 2010 voor mij? Kijk ik er met veel weemoed naar terug? Of kan ik niet wachten tot een nieuw begin?




2010 was voor mij het jaar:

- Waar ik als prille vrijgezel aan begon, hopend op een jaar vol leuke tijden. Helaas, niets was minder waar. Liefdesverdriet gaat blijkbaar niet zomaar over. 

- Halsoverkop stopte ik in januari, tijdens de blok, met studeren en ging ik op zoek naar een andere studie. Talen zijn mijn ding, dus sprak Taal- en Letterkunde mij wel aan. Jammer genoeg weigerde de universiteit mij, door mijn verleden op de hogeschool. - Zo zie je dat de kloof tussen hogeschool en unief er nog steeds is - De kluts helemaal kwijt en vol tranen in mijn ogen zocht ik dan maar wat verder. Niet echt gemotiveerd. Totdat ik op de studie Journalistiek viel. Ik ging een praatje slaan met het opleidingshoofd en ik was verkocht. Journalistiek werd het.

- In februari, na de krokusvakantie, begon ik meteen aan Journalistiek. Ik kwam in een heel leuke klas terecht, waar ik al snel nieuwe vrienden maakte. 

- In april leerde ik Glenn kennen. Tijdens het verjaardagsfeestje van een kotgenote begonnen we te praten. Enkele gekke en tevens ook hilarische chatsessies later hebben we nog eens afgesproken. En het daten is begonnen.

- 8 en 9 mei gingen we op weekendje naar Gent. Hemels. Ik was verliefd tot over mijn oren! Gent werd ons plekje.

- op 20 mei werden we officieel een koppel. Het hoogtepunt van 2010! Melig melig. Maar het is gewoon de waarheid.

- Samen studeerden we in het park, op kot, in de bib. En met succes.

- Want in juni slaagde ik, voor het eerst in mijn hogeschool carrière, trots op al mijn examens. Eindelijk kwam mijn leven op zijn pootjes terecht

- Ik vertrok, happy as hell, naar Rock Werchter. De festivalzomer kon beginnen!

- De hele maand juli en enkele dagen in augustus heb ik gewerkt. In de week als bediende bij mijn mama. In het weekend in het hotel. Het was een zware maand. Ik was sociaal geïsoleerd van al mijn vrienden. Hel. Wel ging ik met Glenn naar de Beleuvenissen en heb ik een dagje van de Gentse Feesten kunnen meepikken met enkele vrienden. Eind goed, al goed. Ik was blij toen de euro's binnenstroomden.

- In augustus ging ik samen met Glenn en nog wat vrienden naar Pukkelpop. Ik hou van festivals. En vooral wanneer ik geen herexamens heb. Want jawel, dit was de eerste keer in 3 jaar dat ik dit festival in Kiewit kon meepikken. 

- De eerste week van september ging ik met enkele kotgenootjes op vakantie naar Spanje. Een hemels weekje, dat ik nooit meer zal vergeten!

- Al snel na de vakantie verhuisde ik, na 3 jaar op een residentie te hebben gezeten, naar een ander kot. Met veel pijn in het hart verliet ik mijn vrienden. De aanpassing op mijn nieuwe, tevens ook luidruchtige, kot kwam er maar niet. En ik viel in een diepe zwarte put. 

- Ik begon terwijl vol motivatie aan een nieuw jaartje journalistiek. En ik kan zeggen, ik doe het goed! Ik kwam in een nieuwe klas terecht. Ik had een deel gemist van het vorige jaar, dus moest ik een persoonlijk programma afleggen. Half eerstejaars, half tweede. Ook daar kwam ik weer in een leuke klas terecht, vol schattekes.

- Ook was september de maand waarin ik aan naailessen begon. Ik hou van knutselen, breien. Mijn eigen kleren in elkaar knutselen, het was mijn droom. Ik duwde mijn onzekerheden opzij en begon eraan. En tot nu toe vind ik het super tof!

- In oktober hoorde ik dat ik samen met een klasgenote in april op internationale weken mag naar Moskou! Een groot avontuur waar ik enorm hard naar uitkijk!

- Op 20 november waren Glenn en ik een half jaar samen. Ondanks de moeilijke periode van mij, heeft hij me altijd gesteund en veel begrip getoond. Waar ik hem echt dankbaar voor ben, want ik maak het hem niet altijd even makkelijk.

- Op 8 december verscheen mijn eerste artikel in de gazet. (klik voor wie lezen wilt)

Mijn jaar verliep dus vol ups, maar helaas ook heel erg veel downs. Al zie ik 2010 wel als het jaar waarin ik de liefde van mijn leven leerde kennen en waarin ik mezelf herontdekte als studente journalistiek. Toch kijk ik erg hard uit naar het nieuwe jaar. Voor mij een nieuw begin.
Laat het maar komen, ik ben er klaar voor!

1 opmerking:

Voel je vrij een berichtje achter te laten!