zaterdag 8 januari 2011

Take me away

Ik heb een grote drang om te reizen. De wereld te zien. Zoals zoveel jongeren tegenwoordig. Mijn allergrootste droom. Avontuur. Nog geen 22 jaar oud en al een hele waslijst van plaatsen die ik wil bezoeken. En toch ben ik ook een huismus. Ik kan enorm genieten van thuiskomen, mij in de zetel nestelen en een warme tas thee drinken. Noem mij tegendraads. Maar zo ben ik dan ook. Ik wil van alles tegelijkertijd. Tot grote ergernis van mijn omgeving. Ik stel u voor, mijn droomreizen.

Parijs

Een stad waar ik maar niet genoeg van kan krijgen. La ville de l'amour. Als ik de kans kreeg, ik zou er meteen gaan wonen. De prachtige straatjes, rustige parkjes midden in het drukke centrum, macarons, Amélie Poulain, ... Het maakt mijn hart warm. Parijs, mijn lievelingsstad nummer 1 (naast Leuven dan).






New York

Ik, de Sex and the City addict, zou mij graag eens als Carrie in the big city willen begeven. Paraderen door de straten, uitgaan in de beste clubs, shoppen (of course) en gewoon genieten!

En waarom gaan we van daaruit niet gewoon op...


Roadtrip door Amerika

Van de Grand Canyon in Arizona tot Texas. Las Vegas mag natuurlijk ook niet vergeten worden. Een trip door het paradijs. Helaas ook een veel te dure trip, momenteel.

Moskou

De stad waar ik over enkele maanden les ga volgen. Echt les. Ik kan het nog steeds niet geloven! En ik kijk er enorm hard naar uit! Alleen mijn Russisch lukt nog niet zo goed. Zdravstvuyte!

Na de grote en tevens ook drukke steden, wil ik het eens wat rustig aan doen. Back to basics.




Canada

Het land van de grizzly beren, de prachtige landschappen en de natuur op zijn best! Genieten van de schone en hemels grote meren, wandelen door de bossen - en een beer tegenkomen die mij hopelijk niet aanvalt -, surflessen nemen en in de verte een orka zien duiken, genieten van een hemels bad van 50° in de hotsprings, ... ik wil er alles doen! En het leukst van al. Ze spreken daar Frans, met een sexy accent. Rrrr ;).





Vespa vakantie in Italië

Voor mij geen betere manier om Italië te verkennen. Met de Vespa. De wind door mijn haren, genieten van het landschap. Ja, dat is het leven! Olé!









Mijn lijst met droomreizen kan zo oneindig lang worden. China, Thailand, noem maar op. Ik wil het allemaal wel eens gezien hebben, natuurlijk. Maar ik denk dat ik met bovenstaande lijstje al meer dan werk genoeg heb. Hoe oneindig lang die lijst ook mag zijn, er is één droom die ik écht waar wil maken. Mijn eerste plaats. Een droom waarbij ik niet aan mezelf denk, maar aan de mensen die ik wil helpen. Jawel, je leest het goed. Helpen. Na mijn studies, nog voor ik ga werken, wil ik vrijwilligerswerk doen. Weeskinderen in Afrika helpen. 

Van mijn vriendin, Sarah,
die mijn hartje deed smelten met haar verhalen.

Dát is pas mijn grootste droom aller tijden. 

~~


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voel je vrij een berichtje achter te laten!