dinsdag 8 maart 2011

I am woman

En daar ben ik trots op. Vandaag is het Internationale Vrouwendag en dat moeten we vieren. Het is de 100ste editie en dit jaar zoomt het in op gelijke kansen voor arbeidsparticipatie van vrouwen. Dit wilt zeggen dat vrouwen gelijke toegang moeten hebben tot het onderwijs, trainingen, wetenschap en technologie om hun beroepsloopbaan voor te bereiden.
(bron: knack)

Ik vier deze dag met zelfgebakken koekjes en cupcakes, schoolwerk en erg veel zon. Maar daardoor zal die zeker niet minder aangenaam worden. Ik ben er trots op dat ik later als journaliste iets ga kunnen betekenen voor de wereld. Mijn stem zál gehoord worden.

Aan alle vrouwen die dit lezen: laat jullie maar eens lekker verwennen, want jullie verdienen het!


-

I am woman, hear me roar
In numbers too big to ignore
And I know too much to go back an' pretend
'cause I've heard it all before
And I've been down there on the floor
No one's ever gonna keep me down again
Oh yes I am wise
But it's wisdom born of pain
Yes, I've paid the price
But look how much I gained
If I have to, I can do anything
I am strong (strong)
I am invincible (invincible)
I am woman

You can bend but never break me
'cause it only serves to make me
More determined to achieve my final goal
And I come back even stronger
Not a novice any longer
'cause you've deepened the conviction in my soul

I am woman watch me grow
See me standing toe to toe
As I spread my lovin' arms across the land
But I'm still an embryo
With a long long way to go
Until I make my brother understand

- Helen Reddy: I am woman
~~

2 opmerkingen:

  1. Leuke foto! Grappig, ik heb laatst bijna zo'n zelfde foto gemaakt voor mijn 52 weken project rond valentijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes! Ik ben er trots op een vrouw te zijn hihihi.. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!