vrijdag 19 augustus 2011

Diep, dieper, diepst?

Ik heb erg lang nagedacht over dit tekstje. Posten of niet. Uiteindelijk besloot ik het wel te doen. Het van me af te schrijven. De mensen die me nauw aan het hart liggen toch te laten merken wat ze voor me betekenen.

Schrijven dat het slecht met je gaat is nooit leuk. Mensen lezen er trouwens ook niet graag over. Maar helaas hoort slecht voelen nu eenmaal bij het leven. En in mijn leven is die eigenschap het laatste jaar te veel deel gaan uitmaken van mijn dagelijks leven. Een diep dal, emotionele hoogtepunten, eenzaamheid. Het stopte niet, en dat heeft iedereen geweten ook. Ik heb het de mensen in mijn omgeving er niet makkelijker op gemaakt. In mei was de maat vol. Ik zocht hulp. En die hulp heb ik gevonden. Ondertussen kruip ik stilletjes aan uit mijn dal, beginnen mijn emoties weer te kalmeren en leer ik me niet eenzaam te voelen. Natuurlijk is het nog niet gedaan. Ik heb nog een lange weg af te leggen. Een weg naar geluk. En het is dankzij de mensen die me toch bleven steunen dat ik die weg kan zoeken, vinden en bewandelen. Daarom wil ik met deze post al die schatjes bedanken. Ik ben jullie ongelofelijk dankbaar. Zó dankbaar dat ik niet weet hoe jullie te bedanken. Mijn leven krijgt weer zin door jullie. Al mijn schatjes, die zich zelf wel aangesproken zullen voelen, hebben een speciaal plaatsje in mijn hartje gekregen. Dank u voor jullie liefde en steun!

En vooral, voor de mensen die dit lezen en dit verhaal hen bekend voorkomt. Er is een weg! Maar je moet je angsten overwinnen. Je eventjes sterk maken. En je zeker niet laten misleiden door slechte momenten tussendoor. Die horen erbij. Er bestaat voor iedereen een weg naar geluk. Dus ook voor jou.


En tegelijkertijd wil ik via deze post ook mijn steun betuigen aan de familie en vrienden van de slachtoffers op ons Belgisch festival Pukkelpop. Door een kortstondige, maar hevige storm zijn twee tenten ingestort en was er enorme schade. Er vielen maar liefst 5 doden, waardoor de organisatie de moeilijke beslissing nam het festival stop te zetten. Mijn vrienden zijn ongedeerd en daar ben ik enorm blij om. Het is moeilijk te vatten hoe het weer plots zo tekeer kon gaan...

~~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voel je vrij een berichtje achter te laten!