zondag 29 januari 2012

Liefde voor...


Het is nog eens tijd voor een leuk lijstje vol liefde. Aangezien de examens (wees gerust, ik gebruik dat woord de komenden maanden niet meer!) voor mij sinds vrijdag achter de rug zijn *vreugdedansje* en ik de laatste maand enorm hard in de ban ben geweest van series: ziehier een lijstje met mijn favoriete series op dit moment.

Doordat ik in Wallonië ben opgegroeid en ik enkel de Vlaamse zenders één en canvas kon kijken, ben ik een laatbloeier wat series betreft. Series die in het Frans worden vertaald, verliezen veel van hun charmes. Het is pas sinds ik bijna vijf jaar terug op kot ging dat ik de wondere wereld der series ontdekte. Een wereld die ik met plezier doorzocht.


1. Op nummer één natuurlijk Sex and the City. Mijn all time favourite.
De rest is in willekeurige volgorde. SATC moest ik  gewoon eerst vermelden.


2. The Tudors. Het verhaal over Hendrik VIII van Engeland en zijn onstuimige relaties met honderden vrouwen. Mijn zaterdagavond ritueel, als ik thuis ben. Momenteel is seizoen 2 afgelopen en is het ongeduldig wachten op nummer 3.


3. Gossip Girl, het leven van de rijkste tieners die leven in de Upper East Side in New York City en het grootste gespreksonderwerp zijn op de blog van Gossip Girl. Een serie die me erg aanspreekt, omdat het ver van mijn bed ligt. Rijke jongeren die alles kunnen wat hun hartje wenst, maar waarbij alles constant dreigt fout te lopen. Ze dragen 's werelds mooiste, en ook duurste, kleren en doen me groen zien van jaloezie. Het is niet bepaald de meest reële serie que verhaallijn, maar daarom niet minder leuk om naar te kijken. Als ik ooit in New York vertoef, wil ik de Upper East Side zeker eens zien.


4. Friends. Gewoonweg een  geweldige serie. Leefde ik ook maar zo samen met mijn vrienden. Het lijkt een beetje op het kotleven dat ik vroeger had, maar dan volwassener. Hemels.


5. New Girl. Een beetje zoals Friends. Een serie zonder echte inhoud, zonder doel. Maar het is gewoon ontspanning om naar te kijken. Jess trekt als kersverse single in bij 3 mannen en maakt een hele hoop gekke dingen mee. Ze is een gek meisje met prachtige lange lokken en een geweldige stijl. Soms vind ik mezelf op haar lijken, alleen doe ik zo gek achter gesloten deuren. En we delen dezelfde naam, ook al een reden om die serie te volgen.


6. Once Upon a Time is een spiksplinternieuwe serie die nog maar aan seizoen 1 is. Een verhaal over sprookjesfiguren die door een vloek in de echte wereld terecht zijn gekomen. Ik hou wel van fantasievolle verhalen en dit is er zeker eentje. Ik ben fan!


7. Grey's Anatomy, een serie die ik tijdens de examens heb ontdekt. Ik ben geen grote huiler als het op televisie aankomt, maar ik moet toegeven dat ik bij Grey's Anatomy al meerdere traantjes heb laten vloeien. Het is een serie waarin ik helemaal meeleef. Prachtig gewoon.


8. How I Met Your Mother ben ik al lang aan het volgen. Vanaf seizoen 5 ben ik wat afgezwakt. Het is een enorm zotte serie en ik hou van de personages en de humor, maar het begon een beetje te vervelen. Elke aflevering hetzelfde gezever. Toen de beide vrouwelijke actrices in 't echt zwanger bleken, viel dat heel hard op in de serie en dat vond ik jammer. Voor de rest vind ik het een geweldige serie, waarvan de quotes echt blijven hangen. "Haaaave you met Ted?" ^-^


Heb jij favoriete series?



(De afbeeldingen komen van overal een beetje. Ik weet niet meer precies van waar.)

~♥~
 

1 opmerking:

  1. Toffe series! Ik ben momenteel helemaal in de ban van The Mentalist, en ook wel een tijdje helemaal zot geweest van Glee.

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!