zaterdag 25 februari 2012

Een nieuwe wending

Ik liet al eens iets vallen over naar een 'groene' blog overstappen. Bij deze dan de beloofde uitleg hieromtrent.

Voor een bepaald vak moest ik vorig semester een concept uitwerken dat voor een magazine of televisieprogramma gebruikt kan worden. Het idee zouden we dan dit semester moeten uitwerken. Een magazine én een televisiereportage maken rond je idee is de eindopdracht. Ik maakte een moodboard - of collage - dat mijn idee wat duidelijker maakte en bij deze was mijn concept geboren. 


Zoals je kan zien is het erg hard gebaseerd op mijn interesses die ik hier deel, maar is het toch nog dat ietsiepietsie verder uitgewerkt. Zo wil ik een product maken waarbij de nadruk ligt op een groen leven. Hoe je dit in kleine stappen kan bereiken, waar je op moet letten en hoe dit op een budgetvriendelijke manier verwezenlijkt kan worden. Nostalgie en zelfmaak spelen daarbij ook een belangrijke rol. Denk ook aan recykleren, upcycleren en hergebruiken. Het zou een positief en vrolijk product moeten worden.

Helaas heeft mijn idee het niet gehaald. Samen met mijn groepsleden hebben we besloten een heel ander onderwerp te behandelen. Een onderwerp dat ver afligt van mijn oorspronkelijke idee, maar daarom niet minder leuk zal worden.

Gelukkig zal mijn concept niet verloren gaan. Ik heb besloten het zelf uit te werken en waar kan ik dat beter dan op mijn eigen blog? Bij deze gaat mijn blog stilletjesaan een kleine metamorfose ondergaan. Nieuwe onderwerpen zullen stap voor stap aan bod komen. Dit idee bevindt zich nog in z'n kinderschoenen, dus eventuele opmerkingen of tips zijn altijd welkom!

Voor wie het kan zien: op mijn moodboard kan je een glimp opvangen van enkele van mijn grote inspiratiebronnen Elisse, Cleo, Elsie en  Katie, .....Stuk voor stuk dames die me enorm inspireren!

~♥~

2 opmerkingen:

  1. Echt een gave moodboard heb je gemaakt! En je idee klinkt ook tof! Hergebruiken,iets maken van iets wat je anders weg gooit kan ook zo leuk zijn!

    Ik ken de koekjes waar je het over had helemaal niet ;( alleen de chocolademelk ervan!
    Wel at ik vroeger ook vaak oreokoekjes die waren toen ook plotseling verdwenen en nu alweer een tijdje wel weer verkrijgbaar! Als ik oooit een keer eventueel spontaan Nesquikkoekjes tegenkom ben jij de eerste die het weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ik ben benieuwd hoe je dat precies gaat uitwerken. Jammer dat je idee het niet gehaald heeft, maar anderzijds kun je het nu precies zo doen zoals jij zelf wilt. Echt tof dat je mij als inspiratiebron ziet, ik doe maar wat haha. Een blog die mij inspireert om groener te gaan leven, er meer over na te denken is deze: http://gedachtesprongetjes.blogspot.com/. En tips? Ik denk dat het leuk is als je het persoonlijk houdt :) Ik kijk naar je metamorfoseer uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!