zaterdag 1 september 2012

La douce France: part 1

Vorig jaar rond deze tijd cruisede ik gedurende tien dagen met le boyfriend door la douce France. Het was onze eerste vakantie samen en wilden op budgetvriendelijke vakantie gaan en toch zoveel mogelijk zien. Over de bestemming waren we het heel snel eens. Frankrijk. Ik ben er nooit aan toe gekomen om de foto's met jullie te delen en dat vind ik toch wel jammer. Het werd een vakantie van noord naar zuid met auto en tent. Hoewel ik zot ben van roadtrippen, viel het soms toch wel wat tegen. In de regen een tent opzetten met twee personen die er helemaal anders over denken. Frustraties alom dus. Al moet ik zeggen dat mijn temperament wel vaak de oorzaak was. Haha! Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan plaats in de minuscule tent. Tip voor mezelf: een festivaltent is geen tent om mee naar het regenachtige noorden van Frankrijk te trekken. 

Al houd ik dus van roadtrippen, de volgende keer doen we het helemaal anders. Een mens leert uit zijn fouten, toch? En jawel, le boyfriend heeft de trip met mij overleefd en ziet me, inclusief temperament, nog steeds even graag. Gelukkig maar!

Bon, terug naar de reis. In eerste instantie wilde ik een kleine post maken met een kleine greep uit mijn verzameling foto's, maar ik heb er zoveel getrokken dat ik toch enkele posts aan elkaar ga breien. Met een jaar vertraging. It's my charm! De komende dagen dus, een terugkijk op la douce France 2011.


Eerste stop: Normandië.
Le boyfriend wilde heel graag de Amerikaanse militaire begraafplaats in Colleville-sur-Mer bezoeken. So we did. Het was een ongelofelijke ervaring. Duizenden witte marmeren graven staan mooi gerangschikt over het domein. Een adembenemend mooi zicht. Tragisch, maar mooi. In de verte zie je de zee, waar je vanaf de begraafplaats te voet naartoe kan wandelen. Een prachtige wandeling, waarbij mijn mond de hele tijd open bleef staan van verbazing.


Nog snel een paar stenen verzamelen.
Zeker een aanrader! En het is gratis te bezoeken.

Wat vliegt de tijd toch. Ongelofelijk dat dit al een jaar geleden is.

~♥~

4 opmerkingen:

  1. Daar zijn Karsten en ik ook geweest, twee jaar geleden :-). Mooie streek, en inderdaad erg indrukwekkend, dat kerkhof...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Ik ben zelf nog nooit in Frankrijk geweest, ben altijd de oostkant van Europa op gegaan, maar aankomend jaar ga ik sowieso met school naar Parijs, ben benieuwd wat ik er van vind.

    Als ik een roadtrip zou maken zou ik toch gaan voor B&B's, kamertjes. Niks luxe, maar gewoon wel een kamer. Ik ben niet zo'n tent mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie foto's! Ik zou ook graag eens zo'n militaire begraafplaats bezoeken.
    Op mijn planning voor komende zomer staat een grote roadtrip, waar naartoe, dat is nog niet helemaal duidelijk, maar we hebben nog wel eventjes tijd om daarover na te denken! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!