zondag 24 februari 2013

Ditjes + datjes


Regen, regen, regen. En geen klein beetje. | McDonalds, lekker Surinaams! | En nog een grote Mc Flurry met Oreo erbij om het af te maken. | Havaianas en Steps zijn ware slipperparadijzen. Winkels met enkel en alleen duizenden slippers te koop. Inclusief deze snorrenslippers. | Eerste stagedag en al meteen actie! | Hartvormige maïzenakoekjes. | Tweede stagedag = voorpaginanieuws schrijven. | Vlinder op mijn schouder | Perskaart!

Na een weekje rust ben ik dan toch aan mijn stage moeten beginnen. Ik schrijf voor een avondkrant en heb daardoor een redelijk korte dag. Mijn dag begint om 8u en om 15u moet mijn werk klaar zijn, want dan gaat de krant in druk. De eerste dag moest ik gewoon observeren en mocht ik al meteen een protestactie meemaken. Ik maakte ook meteen kennis met enkele leden van het parlement. Op stagedag twee kreeg ik mijn eerste artikel toegewezen. Ik schreef wat over de Internationale Dag van de Moedertaal en haalde daarmee de voorpagina. Ik ben trots! Mijn eerste exemplaartje van De West ligt alvast klaar om voor de rest van mijn leven bewaard te worden. Enkel nog een manier vinden om op 't einde van mijn stage de hele hoop mee naar België te krijgen. Mijn perskaart ligt ondertussen ook al te pronken in mijn zak. Nu ben ik een echte journalist! En da's best nog wel een leuk gevoel. Al is het hier niet zo modern als in België. Ouderwetse en irritante trage computers zonder internet. Vreselijk koude airco, waardoor mijn verkoudheid maar niet wilt genezen. Journalisten lijken hier ook helemaal geen stress te hebben. Hard werken om deadlines te halen? Dat kennen ze hier niet. Journalisten gaan hier ook amper op locatie. Ze schrijven alles van achter hun bureautje. Gek toch? Het is wennen, maar ik denk dat ik die acht weken stage nog wel zal overleven. De eerste week is alvast voorbij en die ging niet traag! Op naar de volgende zeven!

~♥~

5 opmerkingen:

  1. Een perskaart, wauw, nu ben je een echte journalist ^^. Het klinkt best wel leuk, zo'n stage waar je niet àl te veel druk hebt, zo rol je erin en kan je al wennen aan de routine van het schrijven.
    Voor die verkoudheid kan ik je een neuskannetje aanraden! Je spoelt je neus met lauwwarm zout water en dat helpt echt, ik heb ook echt altijd last van airco's of droge verwarmingslucht en sinds ik dat gebruik heb ik nooit meer een verstopte neus gehad. Hier in België kan je het gewoon bij de apotheek krijgen, het is maar de vraag of dat daar ook het geval is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje oppassen met apotheken daar.. Ik heb er een keer een strip pillen meegekregen zonder bijsluiter. Vreemd.
    Tegen verkoudheid zou een kom hete saoto soep helpen :) Moet je maar eens naar vragen in een Warung.
    En gefeliciteerd met je eerste voorpagina nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hehe proficiat! goed bijhouden dat artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je stage klinkt alvast heel interessant. Leuke foto's ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Huh, soms verdwijnen mijn reacties zomaar? :( Ik vind het in ieder geval superfijn om zo te lezen waar ge u daar allemaal mee bezig houdt! En als je mij je adres mailt, dan krijg je van mij een briefje daar aan het ander eind van de wereld ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!