zaterdag 2 maart 2013

De Vlindertuin

Foto door Anike
Onze eerste zondag in het land brachten we door in de Vlindertuin in Lelydorp. Een gids wandelt je door de tuin en vertelt daarbij over het leven van een vlinder. In de Vlindertuin worden de vlinders gekweekt voor export naar Europa. 30% van de teelt houden ze zelf. Van larve tot vlinder, het hele proces kom je tegen. Op het einde mag je in een prachtige omheinde ruimte rondlopen tussen alle fladderende vlinders. Er kwam er zelfs eentje op mijn rug zitten! En die had het daar blijkbaar goed, want het duurde een tijdje voor die weer weg ging. We zagen er ook schildpadden (groot en klein) en slangen (brr!). Een gezellig uitstapje tussen twee tropische regenbuien door, want ja, die zijn hier helaas uitbundig aanwezig. Maar daarnaast heb ik enorm genoten van deze kleine uitstap. Geniet eventjes mee.

Vlinder die net is uitgekomen, maar het helaas niet overleefde...

Voor meer foto's kan je terecht op mijn Flickr.

~♥~

7 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk dat je die hebt zien uitkomen! En serieus, voor export naar Europa? Ik wist dat we weinig vlinders hadden, maar ik had geen idee dat ze dat zo oplosten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauwww, dat ziet er echt zalig uit! zo iets zou ik echt heeeeel graag doen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vlinders zijn zo mooi, erg leuk en mooie foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, het zou helemaal niets voor mij zijn (ik heb een trauma overgehouden na een schooluitstap naar de vlindertuin en het zwin) maar die vlinder zijn zooo mooi! :) Amuseer je daar nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit ik hier dan in de sneeuw... mooie foto's en geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!