dinsdag 12 maart 2013

Lijstjestijd

Foto door Steffi

 Suriname, dat is:

- Onze taxichauffeur Chicko die ons 's avonds over de Wijdenboschbrug rijdt en waarbij we dan Las Vegas-style uit het dakraam hangen en genieten van het zicht over de stad. Onbeschrijfelijk, dat gevoel van geluk.
- Mijn allereerste hangmat ooit kopen en een lieve hoofdredacteur die mij heeft geholpen met het ding gebruiksklaar te maken.
- Veel te veel Borgoe cola drinken in Havana Lounge en veel te brak weer aan het werk de dag erna.
- Borgoe cola ontdekken, en blijkbaar ook kennis maken met de zoon van de 'uitvinder'.
- Chillen aan het zwembad, Zin, na een werkdag.
- De tweede keer roti proeven en deze keer zonder pepers erbij. Heerlijk dat ding als het niet pikant is!
- Een kleine gekko die per abuis op je arm terechtkomt en in alle paniek een uitweg probeert te zoeken.
- Mijn eerste nacht slapen in de hangmat en het goed bevinden!
- Salsalessen volgen, zoals zoveel blanke meisjes hier doen. En er plezier in hebben!
- Kennis maken met een nieuwe Nederlandse collega bij de krant en er elke dag lekker mee gaan lunchen.
- Mijn stageplaats steeds meer leren waarderen. Het is nog wel leuk om verslaggever te zijn in Paramaribo.
- Bruiner zien dan ooit tevoren!!!!
- Verschrikkelijk veel eten. Honger lijden doe je hier niet!
- Leuke, veel te late nachtjes op het balkon.
- De prachtige natuur van Suriname ontdekken in het weekend en helemaal verliefd worden op dit land.
- Naar de super deluxe bioscoop gaan met Surinamers met comfortabele zetels en heerlijke popcorn. Kinepolis kan er nog wat van leren.
- Gaan squashen met Steffi en een beetje sterven.
- Vuile woorden leren in het Sranan.
- Me steeds minder de toerist voelen. Geweldig, dat gevoel.

Ik begin het hier erg naar mijn zin te krijgen.

~♥~

6 opmerkingen:

  1. Dit is echt een feel good postje! Heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, Jessi! Binnen een paar weken wilde gij daar niet meer weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die laatste zin beat alle voorgaande :), fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt goed ! ik wil nog altijd heel graag wisselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah, zo'n zalige lijst!

    En echte roti is overheerlijk. Ik heb dat leren eten tijdens mijn stage in Amsterdam, gemaakt door een echte Surinaamse. Hmmm... Ik krijg het helaas nooit helemaal juist.

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!