dinsdag 16 april 2013

Lijstjestijd


Suriname, dat is:

- Doodgeknuffeld worden op mijn laatste stagedag.
- Clouseau horen op de radio.
- Eindelijk eens bruiner zien dan iemand anders, nl. mijn zus die op bezoek is.
- De jungle in en thuiskomen met verschrikkelijk veel spierpijn.
- Een verdwaalde baby-agoeti opvangen en er vervolgens een heel weekend op babysitten.
- Brulapen, slingerapen, hagedissen, kikkers, sprinkhanen, agoeti's, slangen, vogelspinnen, kaaimannen, dolfijnen, vleermuizen en nog veel meer.
- Ontdekken dat je naam in het Sranan 'je ziet poep' betekent.
- Een collega die me vraagt hoe sneeuwt eigenlijk aanvoelt. Dan besef je plots dat het grotendeel van de bevolking hier nog nooit sneeuw heeft aangeraakt.
-  De droge periode is voorbij. Het regenseizoen is stilletjes aan weer aan het beginnen. Gelukkig is de zon nooit ver weg!
- Daardoor een hevige tropische regenbui moeten trotseren onderweg naar stage en helemaal doorweekt toekomen op stage. Gevolg: je krijgt de hele dag 'verzopen katje' naar je hoofd geslingerd. Grappig, heel grappig!
- Een huisgenoot die door een auto wordt aangereden en naar spoed moet. Was dat even schrikken!
- Met veel kabaal de verjaardag van een huisgenootje vieren.
- Een I ♥ SU T-shirt kopen.
- Vieze woordjes en zinnen leren in het Sranan.
- Een stuk of 7 verse mango's kopen voor, omgerekend, ongeveer 1,5 euro.
- Met de partybus over de Wijdenboschbrug rijden en genieten.
- Nog maar een week in dit prachtige land verblijven :-(

~♥~

4 opmerkingen:

  1. Mmmm, mango's! Ik ben zowat verslaafd aan de gedroogde versie. Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je nog een plek zou overhebben in je valies, mag je altijd bami kruiden meebrengen ;)
    Geniet nog keihard van je laatste dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt dat leuk! Ik heb stage gedaan in Finland -In de winter- ik weet hoe het voelt om bijna te moeten vertrekken, al zou in mijn lijstje veel met sneeuw en "op mijn bakkes gaan" gestaan hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really like how your class timings of your blog. I enjoyed reading your blog and it is both instructional and interesting.Thanks!

    gitaarlesinfo.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!