woensdag 31 juli 2013

Recept: chocolade-koekjestaart


Mijn tante maakte vroeger altijd chocolade-koekjestaart voor familiefeesten. Ik kreeg maar niet genoeg van haar potjes vol met dit lekkers. Een paar jaar terug moest ik opeens terugdenken aan de befaamde chocolade-koekjestaart en vroeg ik haar het recept. Bleek het om een recept te gaan van op één of andere verpakking, ik vermoed die van de petit beurre koekjes blijkbaar was het Côte d'Or. Een recept dat ondertussen al meer dan 20 jaar oud is. Voor deze 'taart' hoef je helemaal niet te kunnen bakken en geen hele dag te zitten zwoegen in de keuken. Het is het simpelste en snelst te bereiden recept ter wereld.


 Ingrediënten

250gr petit beurre koekjes
8 repen pure chocolade (ik gebruik liever melkchocolade)
4 el melk
150gr bakboter
2 eieren
100gr suiker

Let's get started!

Plet eerst de petit beurre koekjes en leg ze eventjes opzij.
Doe de chocolade samen met de melk in een kom en smelt ze in de microgolfoven.
Smelt daarna ook de boter en voeg beide mengsels samen.
Voeg bij het goedje de eieren en suiker.
Meng de koekjes er door.
Doe het 'beslag' in een beboterde vorm of kleine vormpjes - alles is mogelijk - en laat een nachtje in de koelkast staan.

De chocolade-koekjestaart wordt koel geserveerd.

Smullen maar!


~♥~

4 opmerkingen:

  1. wat leuk ook zo in een theekopje! jammer dat het zo'n caloriebom is - anders had ik hem gelijk voor m'n papa's verjaardag (morgen) gemaakt, maar denk niet dat m'n mama er heel blij van wordt ;) - maar ik ga hem sowieso eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo dat ziet er super lekker uit, alleen wat Marlou al zegt erg veel calorieën en die mag ik van mezelf dus niet vanwege het afvallen. Anders was ik hem zeker gaan uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat recept lijkt wel een beetje op arretjescake, bestaat dat ook in België, of is dat iets Nederlands? (http://www.lekkerensimpel.com/2012/04/19/arretjescake/)

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!