woensdag 14 augustus 2013

The 100 Things Summer Challenge

Ik beken, ik heb veel te veel spullen. Ik verzamel zoveel spullen en vind het verschrikkelijk moeilijk om dingen weg te gooien. Van te kleine of kapotte kledij tot nutteloze papiertjes van ooit eens op vakantie. Mijn kamer in mijn ouderlijk huis staat volgepropt met dozen vol rommel. En rommel is het vaak ook echt. Nu ik in oktober aan een grote verhuis ga beginnen, lijkt het me handig om alvast eens door mijn rommel te neuzen en er korte metten mee te maken. Ik MOET weggooien. Om eerlijk te zijn word ik van rommel rond me geen alleen maar slechtgezind. En daar komt The 100 Things Summer Challenge goed van pas. Van nu tot en met september ga ik proberen 100 of meer dingen weg te gooien, te doneren of verkopen.


Ik heb me alvast ingeschreven en eens door mijn kamer gerommeld. En zo moeilijk lijkt het niet te zijn, want ik heb na mijn eerste poging tot weggooienal ruim 200 spullen gesorteerd. Van rommel die gewoonweg in de vuilnisbak mag tot een wasmand vol dingen voor de kringloop. De nieuwste spullen en kledij waar ik het meest aan gehecht ben, ga ik eerst proberen te verkopen op een rommelmarkt.

Weggooien lijkt niet zo moeilijk. En mijn doel om minder spullen te hebben in mijn nieuwe stekje, zou nog wel eens bereikt kunnen worden... Mijn eerste stap tot minimaliseren is gezet.

Doen jullie ook mee?

~♥~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voel je vrij een berichtje achter te laten!