dinsdag 31 december 2013

2013


Eventjes een snelle terugblik op mijn jaar en een eerste poging tot regelmatiger bloggen.

2013 was voor mij een jaar waarin ik veel heb gereisd en er grote veranderingen optraden. Zo ging ik voor drie maanden naar Suriname, ging ik op roadtrip door Portugal met le boyfriend en bezocht ik mijn vriendin Sarah in Marokko. Naast mijn buitenlandse stage, maakte ik nog een tweede grote stap in mijn leven. Ik ging in oktober samenwonen met le boyfriend! We wonen in een mooi appartement in Leuven stad. Hoewel ik 6 jaar op kot heb gezeten in de stad, voelt het nu helemaal anders aan! De derde grote stap was afstuderen, waardoor ik mezelf nu officieel journaliste kan noemen. Als vierde was de grote beslissing om nog verder te studeren of niet. Ik koos uiteindelijk voor mijn schakeljaar voor een master in de culturele studies en ben ondertussen volop in blok. Of ik dit ga volhouden, hangt helemaal af van mijn resultaten na deze examenperiode. Fingers crossed! Samen met mijn zus heb ik ook een gezellig marktje georganiseerd, genaamd Winter Wonderland. Hierdoor had ik een beetje te veel hooi op mijn vork genomen, maar het was zo een gezellige dag. Ik ben blij dat ik het heb gedaan! En als laatste was het worden van praeses van mijn studentenclub een enorm grote stap waar ik zeker en vast geen spijt van heb. Het kan bijna een fulltime job genoemd worden, maar het geeft me veel voldoening en daar ben ik blij om!

Naast die grote veranderingen, waren er ook wat dingen die ik liever anders wilde. Zo heb ik bijna een gans jaar (!) niet geknutseld, wat ik op sommige momenten heel erg heb gemist. Door mijn overdrukke schema,  kwam het er gewoon helemaal niet van. De kerstperiode zorgde er een beetje voor dat ik weer in creatieve modus belandde, wat wel leuk was! De drukte resulteerde ook in amper tijd om te bloggen. Ik heb gewoon prioriteiten gesteld en bloggen zat er niet bij. 2013 was ook het jaar waarin ik afscheid nam van twee grootouders. De grote veranderingen zorgden er ook voor dat ik (en mijn lichaam) vaak protesteerden. Twijfels, stress en de verschrikkelijke drukte in mijn leven zorgden er vaak voor dat ik het allemaal eventjes niet meer zag zitten. Gelukkig heb ik le boyfriend en nog andere mensen om mij heen die mijn paniekaanvallen en traantjes wisten op te vangen, waarvoor dank!

Ik kijk terug naar een voor mij heel belangrijk en goedgevuld jaar. En in mijn ogen was 't zeker niet slecht! Laten we zeggen dat 2013 het jaar vol mijlpalen was en, willen of niet, vooral een jaar waarin ik officieel volwassen werd.  

Ik wens jullie een Gelukkig Nieuwjaar en veel feestplezier!

~♥~

4 opmerkingen:

  1. Amai, praeses, da's niet niks! En voor jou ook een gelukkig nieuwjaar. Hopelijk met meer creatieve momentjes waar wij van kunnen meegenieten via je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een jaar zeg! Blij dat je het heelhuids overleefd hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je nu samen woont met de boyfriend! Ik was Leuven wel echt beu na die 6 jaar, maar eigenlijk is het best een leuke stad om te wonen :)
    Gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zalig, jij organiseert ook zelf een marktje :)! Ik doe dat ook, samen met een vriendin in Gent. Wat een belevenis hè (en zoveel werk) ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Voel je vrij een berichtje achter te laten!